2015. február 20., péntek

6. rész

Nesztelen lépteket hallok magam mögött, de így is megijedek, amikor a két oldalamat valaki megcsiklandozza. Nevetve fordulok meg a széken, és szembe találom magam egy kéken csillogó szempárral. Nem mond semmit, csak megragadja a kezem és felránt a székről. A hirtelen a mellkasának csapódok. Zavartan lesütöm a pilláimat. Túl közel van hozzám, és félő, hogy meghallja az egyre inkább gyorsuló szívverésemet. A zavaromat ő is érezheti, mivel elengedi a kezem, és hátrál egy lépést. Most valamelyikünknek meg kellene szólalni, ugyanis kezd kínossá válni a csend köztünk. Végül Niall elkezd a sarkán billegni, mint egy gyerek, de komolyan most elmehetne akár négy évesnek is. Végül dönt, nagy vacillálás után megint kézen ragad és elkezd húzni. Először megdöbbenek, de utána felveszem vele a tempót, és most már egymás mellett megyünk. A konyhába vesszük az irányt, ahol Amber főz. Csak mosolyog ránk, de Niall int a fejével, hogy jöjjön. Vajon mit akarhat? Nem mond semmit, és ez kezd egy kicsit idegesíteni. Amint kiérünk, a teraszra találkozunk plusz egy személlyel. Louis csak vigyorogva néz rám a hintaágyról. Lemerem fogadni ő is tud valamit, amit én nem, sőt még Amber is. Engem miért nem avatnak bele? Miért kell előlem titkolni a dolgokat? A mosoly eltűnik az arcomról, és segítség kérően nézek a mellettem haladó emberekre. De nem mondanak semmit. Durcásan a melleim előtt összefonva a karomat megyek tovább. Egy fekete autó felé vesszük az irányt, biztos, hogy Louisé. Végre megállunk, és kinyitják az autót. Egy édes kiskutya ül az anyósülésen. Meghatódva nézem a gyönyörű szemei. És itt az a pont, amikor macskaimádó emberből kutya imádóvá válok. Hallom, ahogy a háttérben számolnak vissza háromtól, de nem törődök vele. Folyamatosan a kutya szemeit nézem, és megismerem benne magamat. A magányt, a csalódottságot, a szeretet hiányt. Végül az zökkent ki a bámulásból, hogy mindenki azt kiabálja, hogy "Meglepetés". Érthetetlenül fordulok feléjük. Most az a meglepetés, hogy mutattak nekem egy kutyát?
  - Na, mi lesz a neve? - Kérdezi Louis kíváncsian.
  - Mi? Ezt, hogy érted? - Nézek, rá még mindig zavartan.
  - Ő a tiéd. Valami szép nevet válassz neki. - Mondja Amber. Itt eltörik a mécses. Most van egy saját házi állatom. De miért kaptam? Szipogva összeszedem magam, közben megtörlöm a szememet is.
  - Köszönöm szépen. De miért kaptam? - Kérdezem, és már nyúlok is a kutya után, hogy megbabusgassam. 
  - Ez, igen egyszerű. Valaki kirakta őt, és a testvéreit az utcára. Mi megtaláltuk, és úgy gondoltuk, hogy elajándékozzuk őket. 
  - És miért pont nekem? Úgy értem örülök neki, meg minden, csak ezzel az erővel Niall is kaphatta volna. 
  - Remélem, te jobb gazdája leszel neki, mint ő lenne. - Mondja Louis, és közben próbál meghatóan viselkedni, de ez nem jön össze neki. Én csak elnevetem maga.
  - Most nem tudom, mi bajod van. Múltkor is igen szorgalmasan etettem a kutyámat. - Mondja Niall sértődötten.
  - Ha annyira jó gazdája lettél volna, akkor nem ment volna világgá.
  - Hé, ez fájt. Arról nem tehetek.
  - Pedig biztosan tudna mesélni, hogy mennyi mindent tettél vele. - Mondja Louis, és erre felcsillan a szeme. Vajon mit csinált vele?
  - Ismétlem magam még egyszer, nem csináltam vele semmit. Arról nem tehetek, hogy meglépett. És itt fejezzük be ezt az idétlen beszélgetést. Nos Kat, mi lesz a neve?
  - Nem tudom. De nagyon szépen köszönöm. Imádom. - Mondom, és elkezdem befelé venni az utamat, de még utoljára hátraszólok - És Louis, jó kezekben van nálam. Szia, arra az esetre, ha már nem találkoznánk. - Mondom. A reakciója egy mosolygós arc, és int egyet. Amikor beérek a házba rögtön Ambert keresem meg, és a szokásos helyén a konyhában megtalálom. Mosolyogva nézi, ahogyan simogatom.
  - Nem bánod, ha felviszem a szobámba? - Kérdezem, közben bevetem a kiskutya szemet.
  - Nem baj, de te takarítasz utána. Meg amúgy is ő egy szoba kutya. Te tanítod be mindenre. Még ma Niallal szereltetek fel egy kutya ajtót. - Mondja kedvesen. Odamegyek hozzá és megölelem. Boldogan megyek fel a lépcsőn. Számomra még mindig hihetetlen, hogy van egy kutyám. Ez olyan mintha anyuka lennék. Sőt anyuka is vagyok, hiszen valakinek fel kell nevelnie a kis drágát. Betanítom minden alapra. Juj, és még nevet is kell választanom neki. De vajon mi legyen? Olyan sok elcsépelt név van. Ő különleges, és ezért különleges nevet is érdemel. Még azt se tudom, hogy fiú vagy lány. De a biológia tudásom alapján megállítom, hogy lány. Megvan, Molly, nem túl gyakori, számomra különleges ez a név. Igen a Molly tökéletes választás. Szia, drága. A neved mától Molly. Remélem, tetszik a neved. Gügyögök neki, mint aki nem normális. Az ágyamra rakom. A régi ruháim közül keresek neki egyet, amin tudni fog aludni. Ha jól láttam a farmon van pajta. Ott biztosan fogok találni neki egy kosarat. Azt kibélelem és velem fog aludni. Igen az lesz a legjobb, ha most keresek neki egyet. De előtte még öltözzek át. Egy kockás inget, és egy kantáros farmer nadrágot húzok. Nekem van ilyenem is? A teljes alakos tükörben nézegetem magam, és rájövök, hogy valami még hiányzik. Megvan, ha a hajamat két oldalt befonom, akkor igazi farmerlánynak fogok kinézni. Miután végeztem ezzel is, felkapom Mollyt az ágyról, és neki indulok a nagy felfedező útnak.
  - Hova készülsz Katy? - Hirtelen megtorpanok ugyan is nem tudom, honnan jön a hang. Szétnézek, miután rájövök, hogy mögülem, megfordulok. Amber arcába nyomom Mollyt. Közben magyarázom neki a tervemet. Csak bólogat, de a végén olyat mond, amit bár ne hallottam volna meg. 
  - Ha végeztél a teendőiddel, akkor összeszedheted a tojást. - Erre én is bólintok, de az arcomról, színtisztán ki lehet olvasni az undor. A tyúkok gusztustalan állatok, nem mondva még büdösek is. Csak a tányéromon szeretem őket. De nem ellenkezek, mivel ez a minimum, amit tehetek neki. A pajta felé haladva hallom az állatok hangját. Benyitok és legalább három ló, hirtelen rám szegezi a tekintetét. Mollyt szorosan magamhoz ölelem. Úgy érzem ő az egyetlen, aki meg tud védeni a lovaktól. Na, jó ez tiszta hülyeség. Egy kiskutya meg nem is tudom hány ló. Egy verekedésben mekkora lehet a valószínűsége annak,  hogy a kutya nyer. Semennyi, ha csak a lovak nem futamodnak meg egy ilyen édes pofa állattól. Na, már megint, hol jár az  eszem. Meglátszik, hogy a művészeknek élénk a fantáziájuk. Egyre jobban érzem magam itt, a karámok előtt megállok, rendesen szemügyre veszem a lovakat. Nevük is van. Vajon Niall nevezete el őket. Most éppen Villámnál állok. Miről kaphatta a nevét? Tovább megyek, de az egyik karámon belül észreveszem Niallt. A ló neve Remény. Figyelem, ahogy tisztítsa. Biztosan lovagolni volt. Olyankor szokták a lovakat letisztítani vagy mit csinálni. Fehér pólót visel, farmernadrággal. A lábán egy bakancs van. Lehet nekem is valami zárt cipőt kellett volna választanom a papucs  helyett, Na, mindegy. A bámulásból Molly vakkantása rángat ki. Ezzel együtt sikerül lebuknom is. Halkan magamban szidom Mollyt. Még úgy bámultam volna egy kicsit.
  - Kat, mi járatban? - Kérdezi mosolyogva. Vajon tudta, hogy bámulom. Remélem nem, mert az olyan gáz.
  - Csak Mollynak akarok keresni egy kosarat, amibe majd aludni fog. - Mondom zavartan. 
  - Szóval Molly. Tetszik. Amúgy nyugodtan lerakhatod, itt nem bír elmenni sehova. - Mondja. De még mielőtt letenném, még egyszer körbenézek a biztonság kedvéért.
  - Merre találok, olyan kosarat? - Kérdezem.
  - Látod, ott a végén a létrát azon felmászol, és ott lesznek. De óvatosan nehogy leess. - Mondja, közben óvó pillantást lövell felém.
  - Oké, köszi. - Mondom, és most tényleg minden bátorságom összeszedve megyek fel azon a létrán. Ez kész kihívás számomra. Főleg amikor észreveszem, hogy hiányzik egy fok róla. Magamban istenhez fohászkodok, hogy csak ezt éljem túl. Sikeresen felérek, és ha nem szalmából állna minden talán még a földet meg is pusziltam volna. A baloldalon meglátok egy halom kosarat. Miután megtaláltam a megfelelőt visszamegyek a létrához. De én ezt, hogy fogom levinni? A kérdés, amire nem tudom a választ. 
  - Dobd le a szalmába. - Kiáltja Niall, amitől hirtelen megugrok egy kicsit. Pont annyit, hogy a fejemet beleverjem a gerendába. De nem fáj annyira. Félve nézek le, végük úgy döntök megfogadom a tanácsát. A kosár sérülés mentesen landol. Már csak nekem kell lemásznom. Van egy olyan érzésem, hogy most kapom vissza azt amit én csináltam Niallel. A bámulást. Ugyan is folyamatosan érzem a hátamon az égető tekintetét. Olyan mintha a lekelem legmélyebb zugába is belelátna. Sikeresen földet érek. Előkotrom a kosaram, és Mollyt is előkeresem. A pajtából már ketten tartunk kifelé.
  - Nagyon jól áll ez a szerelés. És a hajad, mint egy öt évesé. - Dicséri meg a szerelésemet, de a mondat utolsó felét nem tudom minek szánta.
  - Köszönöm. Merre van a tyúk ól? - Kérdezem, mikor már majdnem beérünk. Majdnem elfelejtettem a tojásokat.
  - Itt a ház mellett. - Mutatja. - De te mit akarsz ott? - Érthetetlenül kérdezi.
  - Amber mondta, hogy szedjem össze a tojásokat. Tessék, fogd meg Mollyt. - Nyomom a kezébe a kutyát. Nagy bátorságot összeszedve lépek be az ólba. Hát az illat nem épp kellemes. Találok egy kis kosarat, gondolom, ebbe szedik a tojásokat. Amikor a tyúkokat meglátom, nagyon megijedek. Kiáltva rohanok az ajtó felé. Ezek összeesküvést szerveztek ellenem. Az ajtót bezárom, és neki támaszkodva csúszok le guggolásba.



4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon bejön a kék háttér, a kedvenc színem a kék :) Meg tényleg nagyon jó lett az egész, megérte várni.
    A fejezetben tényleg vannak függőben maradt kérdések, vagy csak én kombinálok? Hogy miért fontos Katnek a Molly név, miért nem bírt Niall kutyája megmaradni vele és minek szánta azt az "úgy nézel ki mint egy ötéves" megjegyzést.
    Remélem, Amber és Kat kapcsolatát nem fogja megrontani, hogy Kat annyira irtózik a farmélet kellemetlenségeitől. Az utóbbi időben közel kerültek egymáshoz. Mondjuk szerintem Kat mindent meg fog tenni, hogy a kedvében járjon, Amber pedig elég türelmes. Vagy pont most nem lesz az? Fogalmam sincs, mire számítsak a folytatástól...
    Köszi a fejezetet, az egyik kedvenc történetem :) Sok sikert és ihletet a folytatáshoz meg minden jót egyébként!
    Elena

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök neki, hogy tetszik a rész is, meg az új kinézet is.
      Igen, vannak benne függőben maradt kérdések is. Már van elképzelésem a folytatáshoz, de nem mindig úgy alakulnak a dolgok.
      Mónika

      Törlés
  2. Nagyon jó a történet!
    Mikor jön új rész??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök hogy tetszik. Általában megpróbálom keddenként hozni a részeket,de ez nem szokott sikerülni. Ez attól függ, hogy a tanárok mennyit kérnek számon. De az tuti, hogy hetente van új rész.
      Mónika

      Törlés